Az EOBD (European On Board Diagnosis) az EURO 3 normához kapcsolódó európai szabályozás. Az EOBD-nek az a feladata, hogy jelezzen a gépjárművezetőnek a motor diagnosztikai jelzőlámpája által bármely, károsanyag-kibocsátással kapcsolatos hibát.
Az EOBD egy beépített felügyeleti rendszer, amelynek két fő funkciója van:
Észleli a gépjármű környezetvédelmi berendezéseinek meghibásodásait
Jelzi a vezetőnek azon meghibásodásokat, amelyek a károsanyag-kibocsátás küszöbértékének túllépését eredményezi EOBD diagnosztika által figyelt elemek A computer állandóan felügyeli a következő elemeket:
Benzines járművek esetén:
A gyújtáskihagyásokat .
A katalizátor hatékonyságát.
A lambda-szondák állapotát.
Az összes alkotóelemet, vagy rendszert, amelynek meghibásodása okozhatja a károsanyag-kibocsátási határértékek túllépését.
Az üzemanyagtank szellőztető mágnesszelep működését
Diesel járművek esetén:
A katalizátor hatékonyságát.
Részecskeszűrő működőképességét.
Az összes alkotóelemet, vagy rendszert, amelynek meghibásodása okozhatja a károsanyag-kibocsátási határértékek túllépését.
A küszöbérték túllépése esetén, a motordiagnosztikai jelzőlámpa kigyullad, és a hibát az elektronika eltárolja.
A motordiagnosztikai jelzőlámpa kigyulladása
A lámpa kigyullad, amikor a meghibásodás a károsanyag-kibocsátás növekedését eredményezi. A lámpa villog gyújtáskihagyások esetén, mert a katalizátor meghibásodhat. A lámpa csakis a motor rongálódásának veszélye, vagy a közlekedés biztonságának veszélyeztetése esetén lép működésbe.
A computer csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el.