Az EURO-MOTORTESZTER hálózat a GVOP-2.3.2.-2004-10-0035/1.0. számú projekt keretében, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium támogatásával és a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. közreműködésével valósult meg.
Mit jelent az EOBD?   Hogyan működik az EOBD?  

 

EURO-MOTORTESZTER hálózat tagjai

 

Autószerelők figyelem !!!

Az EOBD (European On Board Diagnosis) az EURO 3 normához kapcsolódó európai szabályozás. Az EOBD-nek az a feladata, hogy jelezzen a gépjárművezetőnek a motor diagnosztikai jelzőlámpája által bármely, károsanyag-kibocsátással kapcsolatos hibát.

Az EOBD egy beépített felügyeleti rendszer, amelynek két fő funkciója van:

Észleli a gépjármű környezetvédelmi berendezéseinek meghibásodásait

Jelzi a vezetőnek azon meghibásodásokat, amelyek a károsanyag-kibocsátás küszöbértékének túllépését eredményezi EOBD diagnosztika által figyelt elemek A computer állandóan felügyeli a következő elemeket:

Benzines járművek esetén:

A gyújtáskihagyásokat .

A katalizátor hatékonyságát.

A lambda-szondák állapotát.

Az összes alkotóelemet, vagy rendszert, amelynek meghibásodása okozhatja a károsanyag-kibocsátási határértékek túllépését.

Az üzemanyagtank szellőztető mágnesszelep működését

Diesel járművek esetén:

A katalizátor hatékonyságát.

Részecskeszűrő működőképességét.

Az összes alkotóelemet, vagy rendszert, amelynek meghibásodása okozhatja a károsanyag-kibocsátási határértékek túllépését.

A küszöbérték túllépése esetén, a motordiagnosztikai jelzőlámpa kigyullad, és a hibát az elektronika eltárolja.

A motordiagnosztikai jelzőlámpa kigyulladása

A lámpa kigyullad, amikor a meghibásodás a károsanyag-kibocsátás növekedését eredményezi. A lámpa villog gyújtáskihagyások esetén, mert a katalizátor meghibásodhat. A lámpa csakis a motor rongálódásának veszélye, vagy a közlekedés biztonságának veszélyeztetése esetén lép működésbe.

A computer csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el.